Rullar på?

Zera har inte riktigt börja löpa än, hon kissar mycket men det blöder inget. Hur länge ska det ta egentligen? Inte är Zäta intresserad heller, så jag undar om hon ens löper?

Iallafall. För någon vecka sedan skulle jag träna lydnad med Kristina. Vi promenerar med hundarna mot henne när det plötsligt smäller av världens fyrverkerier i närheten vart vi är. Hennes och mina hundar blir som tokiga, speciellt Zera som snorde runt i kopplet och ville fly. PERFEKT! Lill tjejen som är lite som hon är nu kring detta löp ska behöva erfara detta… mina ska inte reagera på smällare men tydligen nu. Det lugnade ner sig senare då vi sprang in och sen kunde vi träna lite lydnad.

För någon vecka sedan har jag tränat en heldel med Kristina och det funkar jätte bra. Har även hållt igång hemma och cyklat en heldel med dem. Vi ska dra igång seriöst med draget! :) 1 kväll när jag tränade vid björknäs träffade jag Malin med hennes vovvar och då reagerade Zera starkt när en utav dem skällde. Utöver det är hon precis som vanligt, hon har blivit jätte duktig och fått en sådan atityd i träningen! Man kan inte tro det alls… hon har varit loj och fummlat runt. Jag ska lägga upp någon film vid tillfälle! :)

Nu senaste veckan har all träningsmotivation försvunnit, varför vet jag inte? Jag tränar gärna trix med dem och går promenader/cyklar men allt med lydnaden känns segt för tillfället. Har tränat seriöst med Kristina men man känner att man inte rikitgt är där just nu. Hoppas det vänder snart!

Nu vill jag ha en massa snö så att jag kan börja att dra med vovvisarna! Jag har testat smått med spark och björkisselar – funkar! KOM NU VINTER! :D

 

20121119_141709

Gammal bild

2 reaktioner på “Rullar på?

    • Ja det var inte roligt. Det blir att träna med ljud CD nu innan nyår för att vänja dem med ljudet! Där är det skillnad med Zera då hon är på topp när man tränar, bara min motivation som är borta. :) Hoppas det håller i sig för henne!

Kommentera

